System przytwierdzenia sprężystego typu SB w torowiskach tramwajowych jest stosowany na podkładach strunobetonowych z wykorzystaniem szyn tramwajowych typu R1, R2 i 180S oraz z szyną typu 49E1. Szyna usadowiona na powierzchni podszynowej pomiędzy kotwami mocującymi (zatopionymi na stałe w podkładzie) jest przytwierdzana za pomocą łapki sprężystej typu SB4 (zamiennie z innymi łapkami typu SB) z jednej strony zakotwiczonej w kotwie mocującej, z drugiej strony sprężyście dociskającej od góry stopkę szyny. Pod stopką szyny podłożona jest dodatkowo elastyczna przekładka podszynowa. Natomiast sama stopka szyny jest odizolowana od łapki sprężystej i kotew mocujących za pomocą elektroizolacyjnej wkładki dociskowej.
- zmniejszenie przenoszenia drgań z szyny na podkłady i podtorze
- izolacja elektryczna ograniczająca do minimum trakcyjne prądy błądzące
- duża trwałość w eksploatacji
- obniżenie poziomu hałasu
- niewielka liczba elementów składowych – szybki i prosty montaż
- możliwość stosowania mechanicznych urządzeń montażowych